Kristīgā ticība ir sekošana Kristum. Ja turamies pie viņa stiprā ticībā, tad viņa ceļš ir arī mūsējais. Tas nozīmē, ka mums tāpat kā viņam var nākties piedzīvot vardarbību, uzbrukumus, pazemojumus, ievainojumus, nāvi un kapu. Taču, ja mūsu ceļš ir Kristus ceļš, tas aizved pie augšāmcelšanās un uzvaras. Lai notiktu, kas notikdams, gala iznākums būs uzvara. Valstība ir mūsu un neviens to nevarēs atņemt. Jo vairāk spējam noskaņoties tā, ka ar to pietiek, jo mazāk ir baiļu un jo vieglāk ir izturēt pārbaudījumus. Pat cīņā ir vieglāk doties, zinot, ka Kristus man apsola mūžīgo dzīvību un savus solījumus pilda.
svētdiena, 2014. gada 20. aprīlis
Lieldienās cits citu sveicinām: „Kristus ir
augšāmcēlies! Vai kādreiz nav gribējies atbildēt jautājuma izteiksmē: „Patiesi
augšāmcēlies?“ Ar tādu skepsi saskārās jau apustulis Pāvils, kad mēģināja
sludināt grieķiem Atēnās. Vispirms tie priecīgi klausījās, jo uzzināt
jaunumus bija viņu iemīļotais laika kavēklis. Taču, kad Pāvils teica, ka „
Dievs ir devis ticības pierādījumu caur savu izredzētu vīru, ko viņš
uzmodinājis no mirušajiem“, tad vieni sacīja – parunāsim par to citreiz, bet
citi vienkārši sāka smieties. Tāds brīnums viņiem likās par lielu. Vai gan ir
redzēts, ka tas, kurš ir miris, atgrieztos atpakaļ dzīvs?
K.S. Lūiss teica: „Brīnumi tikai ar maziem
burtiņiem atkārto to, kas ir rakstīts pāri visai pasaulei ar burtiem, kas
dažiem ir pārāk lieli, lai tos redzētu.“ Ja zinām, ka Dievs radīja visumu
no nekā, ja zinām, ka Dievs radīja dzīvību tur, kur tās ipriekš nebija, tad
nemaz nav tik liels ticības solis aptvert, ka Dievs lika dzīvībai atgriezties
tur, kur tā nesen jau bija.
Īstais brīnums ir cits. Jēzus teica: „Kas
redz mani, redz Tēvu. Es un Tēvs esam viens.“ Apustulis Pāvils raksta
Kolosiešiem: „Visai Dieva pilnībai labpatika iemājot viņā.“ Jāņa evaņģēlija pašā sākumā lasām: „Viss ir
radies caur viņu, un nekas, kas ir radies, nav radīts bez viņa.“ Tad lūk –
vislielākais brīnums man šķiet tas, ka Kristus vispār nonāca kapā. Dievs, pats dzīvības avots nonāk kapā! Ko viņš tur
meklēja?! Tavu sabiedrību. Jo kur tad cilvēku visdrošāk var atrast? Dzīvē mēs
staigājam dažādus ceļus, uzturamies dažādās vietās. Taču, kad mūžs ir galā
un ir sasniegta galastacija, kad atskan pavēle visiem izkāpt, tad ikviens esam kapā. Tur Kristus apguļas kā viens no mums. Ne lai pasauli tiesātu, bet lai pasauli glābtu. Īstais brīnums ir tas, ka
Dievs nevis pacieš mūs kā nevīžīgus, trokšņainus kaimiņus vienā kāpņu telpā,
cerot ka pēc 70 vai 80 gadiem mēs aizvāksimies, bet apmaina savu debesu troni
pret kapa bedri tādēļ, lai mani, tādēļ lai tevi, tādēļ lai katru no mums varētu
ievest savā Debesu valstībā. Dalīties ar mums savā dievišķajā dzīvē. lai varētu ar mums būt kopā ne 70 vai 80 gadus, bet mūžīgi.
Apstāsimies uz mirkli un padomāsim pie sevis – Dievs grib ar mani
būt kopā debesu svētlaimē mūžīgi? Ko tas nozīmē? Cik ļoti Dievs man uzticas, ja
ir gatavs ielaisties ar mani uz tik ilgu tuvumu! Kādas jūtas Dievam liek no debesu godības iekrist kapā manis
dēļ? Nupat kādā portālā lasīju, ka stila eksperti bija mani nokritizējuši par apaviem,
kādos biju atnācis uz vakariņām ar karali. Es gan uzvilku labākos, kādi man ir,
taču vienalga tie esot bijuši pārāk ikdienišķi. Tur bija rakstīts, ka nākt
kurpēs tieši no kapa malas pie karaļa esot necieņa pret augsto personu. Tad
iedomāsimies, ka pats debesu Ķēniņš, karaļu Karalis, tevis dēļ, manis dēļ
ierodas nevis uz vakariņām, bet uz krusta nāvi. Ne svētku apavos, bet izģērbts
kails. Ne pie kapa malas, bet kapā iekšā – lai tikai būtu kopā ar mums. Cik
lielai ir jābūt viņa mīlestībai! Zināt, kas ir pats brīnumainākais un reizē mulsinošākais?
Mēs taču neesam izdarījuši neko, kas dotu iemeslu tādai mīlestībai! Gluži
otrādi. Nāve ir grēka sekas. Mūsu dzīve ved uz kapu tādēļ, ka esam
darījuši kļūdas, cūcības, ļaunus darbus un grēkus. Labā salīdzinoši ir
bijis tik maz.
Ne jau savas vainas dēļ Kristus saņēma nāvi. Viņš nodzīvoja
nevainojamu un pilnīgu dzīvi. Ne jau tāpat vien viņš mira pie krusta, bet lai ar savu nāvi
izpirktu mūsu kļūdas, cūcības, ļaunos darbus un grēkus. Mūsu labā trūkumu viņš
pārpārēm gandarī ar savējo. Mūsu labad viņš pat nokāpa ellē, lai tai pateiktu:
„Tev ir vara pār daudziem, bet ne pār tiem, kas man tic. Tev pieder daudzi, bet
ne tie, kas kristībā kopā ar mani ir aprakti nāvē. Viņi nav tavi. Viņi ir mani.
Es viņiem devu varu būt par Dieva bērniem. Viņus es augšāmcelšu pastarajā
dienā.“ Cik liela ir Dieva mīlestība, kas viņu spieda to darīt!
It kā jau tā nekur nav apslēpta. Diženajā galaktiku rotācijā
un maza zieda izplaukšanā Dievs pūlas savas radības labā. Minerāliem viņš dod
esamību, augiem augšanu, dzīvniekiem sajūtas un instinktus. Cilvēkiem prātu,
jūtas, talantus, draugus, iespējas, laiku un zemi, kur dzīvot. Pat ciešanu
neizprotamajā, smagajā darbā viņš cenšas sasniegt vislielāko labumu. Dieva
mīlestība ar milzu burtiem ir rakstīta pāri visai pasaulei, taču visskaidrāk tā
ir izlasāma Kristus nāvē un augšāmcelšanās brīnumā.
Nu un ko mēs par to? Pirms pāris dienām es stāvēju garā
rindā pie kases veikalā RIMI. Kad jau biju tuvu kasei, blakus atvēra vēl vienu
kasi. Kasierīte sauca: „Nāciet pie manis visi, kas esat nostāvējušies un
nogaidījušies!“ Kā cilvēki steidzās! Bet es jau biju izlicis savus pirkumus uz
lentas. Un cilvēki, kas bija pēdējie, tālu aiz manis, pēkšņi bija man priekšā. Cik
laimīgi un lepni viņi izskatījās! Viņi bija ieguvuši vismaz 5-10 minūtes.
Kristus sauc: „Nāciet pie manis visi, kas esat nopūlējušies
un iztvīkuši, es jūs gribu atvieglināt! Es dodu jums mūžību.“ Vai par to esam
tikpat sajūsmināti kā par piecām minūtēm pie kases? Vai tāpat steidzamies,
dzirdot Kristus aicinājumu kā dzirdot labās kasierītes balsi? Reizēm mēs paši
esam sev mīkla un pārsteigums, vai ne? Mūsu spēja, vai drīzāk nespēja ar sirdi
dzīvot saskaņā ar to, ko prāts atzīst par svarīgo vai mazāk svarīgo.
Tas ir raksturīgi cilvēkiem, kas dzīvo salīdzinošā
labklājībā un mierā. Mums diezgan sen nav bijis karu, revolūciju un līdzīga
posta. Mums nav zemestrīču, kas sgrauj pilsētas un paisuma viļņu, kas noslauka
ciemus. Mums nav brutāla, asinskāra režīma. Lai arī ir lietas, ar ko būt
neapmierinātiem, tomēr mēs dzīvojam vēl tik labklājīgi un mierīgi, lai drīzāk
steigtos pie kases, nekā pie Kristus.
Citādi ir kristiešiem, ko režīms ticības dēļ met cietumos un nogalina.
Citādi ir cilvēkiem, kas zaudē tuviniekus, grūstot namiem, zemestrīcēs un
plūdos. Citādi ir tautām, kuru zemē iebrūk ienaidnieks. Taču kad viss, ko savā
dzīvē esam centušies sasniegt, piepeši kļūst trausls un nenoturams, tad ieraugām, cik akli un muļķīgi ir priecāties par iegūtām piecām minūtēm pie
kases vai tamlīdzīgiem niekiem, bet Kristus apsolījumu – neviens jūs neizraus
no manas rokas – nolikt plauktā vēlākam laikam.
Pēdējā laika notikumi mūs dara redzīgākus un nopietnākus.
Mūsu karavīri gatavojas aizsargāt valsti. Mūsu sabiedrotie sola palīdzēt. Taču
arī uzvarošs karš ir briesmīgs un var bez izšķirības atnest daudz posta un
nāves. Tas palīdz ieraudzīt, cik svarīga ir Kristus augšāmelšanās arī mūsdienu
attīstītajā gadsimtā. Nekas mums nav garantēts, vienīgi Dieva beznosacījumu
mīlestība.
Kristīgā ticība ir sekošana Kristum. Ja turamies pie viņa stiprā ticībā, tad viņa ceļš ir arī mūsējais. Tas nozīmē, ka mums tāpat kā viņam var nākties piedzīvot vardarbību, uzbrukumus, pazemojumus, ievainojumus, nāvi un kapu. Taču, ja mūsu ceļš ir Kristus ceļš, tas aizved pie augšāmcelšanās un uzvaras. Lai notiktu, kas notikdams, gala iznākums būs uzvara. Valstība ir mūsu un neviens to nevarēs atņemt. Jo vairāk spējam noskaņoties tā, ka ar to pietiek, jo mazāk ir baiļu un jo vieglāk ir izturēt pārbaudījumus. Pat cīņā ir vieglāk doties, zinot, ka Kristus man apsola mūžīgo dzīvību un savus solījumus pilda.
Kad mums nepelnīti dāvina kaut ko tik lielu, nevilšus sāc
domāt, ko dot pretī. Ko Kungs Jēzus varētu gribēt no manis? Ko es viņam vispār
spēju dot? Tajā, kao viņš cilvēkiem saka, dominē divi vārdi – „Nāciet!“ un „Ejiet!“
Nāciet un ticībā satveriet visu, ko es jums dodu. Nāciet bez
bailēm, jo es jūs esmu mīlējis ar dievišķu mīlestību. Dievišķa mīlestība ir
tāda, kas tevi mīl nevis pat „neskatoties uz taviem trūkumiem un grēkiem", bet
tos redzot un zinot labāk nekā tu pats. Kristus saka – es jums piedodu, ja
nožēlojat, lai dotu iespēju atgriezties, mainīties un augt. Dziedina nevis tiesāšana, bet žēlastība.
Ejiet un dariet savam tuvākajam to, ko es esmu darījis jums.
Mīliet ar tādu pašu mīlestību. Ja Kungs Jēzus mudina mīlēt savu tuvāko kā sevi
pašu, tad varbūt tiešām mums vispirms jāiemācās pieņemt un mīlēt sevi, arī
redzot savu nepilnību un grēcīgumu. Daudziem vajadzētu beidzot piedot sev un nemocīt sevi ilgāk tur, kur Kristus jau sen ir
piedevis, bet dzīvot atjaunotu dzīvi – lai pēc tam mīlētu savu
tuvāko kā sevi pašu. Nevis tādēļ, ka šim tuvākajam nebūtu trūkumu, nevis neskatoties uz
viņa grēkiem, bet arī tos redzot. Ja teikt taisnību, tad mīlestībā. Ja runāt
stingri, tad tomēr mīlestībā. Tā māca apustulis: „Runājiet patiesību mīlestībā“, dodot iespēju kaut ko labot, mainīties un augt. Bauslība nokauj, dzīvu dara evaņģēlija žēlastība.
Abonēt:
Ziņas komentāri (Atom)
Oj ,skaisti !
AtbildētDzēstŠo komentāru ir noņēmis autors.
AtbildētDzēstPaldies.briniskigs spredikis.
AtbildētDzēst